Kategorie
Dobra firmowa wizytówka to skarb! Stanowi ona niezwykle istotny element identyfikacji wizualnej firmy i może decydować o tym, jak zostaniemy zapamiętani i z czym skojarzeni. Wizytówka bezwzględnie powinna
- wyczerpująco informować o danych kontaktowych,
- kojarzyć firmę z jej usługami/produktami,
- wzbudzać pozytywne skojarzenia.
Istnieje kilka wskazówek, którymi należy się kierować podczas projektowania wizytówki, by osiągnąć zamierzone efekty.
1. Pełna informacja
Przede wszystkim, wizytówki powinny zawierać wszystkie najważniejsze informacje o nas i o firmie, dla której pracujemy lub której właścicielami jesteśmy. Absolutne podstawy to:
- imię i nazwisko,
- stanowisko i nazwa firmy,
- numer telefonu i adres mailowy.
2. Rozmiar ma znaczenie
Niestandardowy rozmiar wizytówki lub też oryginalny kształt mogą przykuwać uwagę, ale najczęściej są zupełnie niepraktyczne. Pamiętać trzeba o tym, żeby karta bez problemu mogła zmieścić się w wizytowniku lub portfelu – tak, by nikomu nie przyszło do głowy wyrzucić ją do kosza z powodu nieporęczności. Najpopularniejsze wymiary wizytówek to:
- 90 x 50 mm,
- 85 x 55 mm,
- 90 x 55 mm,
3. Prostota, przejrzystość, czytelność
Te trzy cechy są kluczem do sukcesu. Tekst musi być napisany jedną prostą czcionką, bez zbędnych, męczących wzrok ozdobników. Kolor czcionki powinien mocno kontrastować z tłem, a barwy na wizytówce muszą odzwierciedlać firmowe barwy marki. Układ informacji powinien być logiczny – najważniejsze elementy mogą zostać lekko wyróżnione.
4. Użyteczność
Trzeba mieć na uwadze, że wizytówka powinna być praktyczna – wskazane jest pozostawienie pola na notatki i wybór matowej faktury, którą łatwo zapisać można długopisem. Najczęściej wykorzystywany jest karton o masie 250-350 g/m kw.
5. Elementy dodatkowe
Na karcie powinno widnieć logo naszej działalności, by pracowała ona na wzrost świadomości marki. Jeżeli mamy stronę internetową – czasem warto nadrukować prowadzący do niej kod QR. Bardziej kreatywnie wykorzystać można powierzchnię na drugiej stronie – np. umieszczając tam hasło przewodnie firmy lub też krótko wypunktowane usługi/produkty, które dostarczamy.
Wizytówki wysokiej jakości w wielu formatach, świetne do prawidłowej identyfikacji firmy. Drukując stawiamy przede wszystkim na jakość, wiemy jak ważna jest prawidłowa identyfikacja firmy. Dlatego wykonujemy wydruki w oparciu o dostarczone wzorce kolorystyczne lub wykonujemy egzemplarz próbny do Państwa akceptacji.
Możliwe są "efekty specjalne" dla wizytówek: laminat jednostronny / dwustronny, zaokrąglone narożniki.
Kontakt